Jag kan omöjligt vara den enda som gråter år det här..

Inlägget döpt till: Madeleine har somnat in

Min lilla sångfågel Madeleine somnade in 02.15 den 15.e september 2008.
13 september 2007 fick hon sin diagnos Desmoplastic Small Round Cell Tumor.

Vi har haft en fantastisk helg!
Fredag kväll kom hela familjen med alla mina syskon, föräldrar, kusiner,
 Maddes syskon Christine och Johan och Laila.
och framför allt Maddes fantastiska pojkvän David.

Väldigt många människor har funnits här just denna helg, för att jag har känt
att detta nog är sista chansen att fira Madeleine och hela hennes underbara väsen.
Jag sammankallade hela den stora familjen som hade ordnat mycket mat , vin och ALLT
det fina för att vi ska ha det mysigt tillsammans.
Vi umgicks nästan dygnet runt fredag-söndag med småkusiner och hela tjocka släkten.

Lördag kväll ville Madde att alla skulle komma in och vara hos henne, och alla hade
mysiga stunder tillsammans.
Det finns inga ord att beskriva vår underbara helg.

På söndag åkte Christine, Kristina, Raed, Leo, Timo, Sara, Noah hem till Sthlm.
Alla hade på känn att Madde inte skulle orka så länge till, men hon behövde
lite lugn innan hon flög iväg.

Söndag natt efter en kamp att få stanna kvar bad vi Madde att flyga till ljuset.
Maddes pojkvän David, pappa Jörgen storebror Johan, Laila och jag fanns hos henne
hela tiden. en underbar sjuksköterska fanns med hela tiden och gav smärtstillande.

Vi tände ljus, lyssnade på Jack Johnssson och gav henne lite tid.
När tiden var inne höll jag hennes hand, vi såg varandras ögon och hon kramade
min hand när det var slut.
Vi fanns runt henne allihop, även alla de som inte fanns hos henne i rummet.

Hon kände kärlek från alla i hela universum som släppte iväg henne till lycka
ljus och kärlek.

Sköterskorna och jag gjorde Madde iordning på natten och gjorde henne så vacker!
Idag kom henns vänner och min familj, mina vänner, grannar och bekanta
med blommor till henne och hela rummet fylldes av blommor, stearinljus
väme och kärlek.

Dagen har varit himmelskt vacker med blommor i hela sängen och fylld i hela rummet.
Det går inte att beskriva, men det är nog det vackraste jag varit med om.
Dörrana var öppna och det kom folk hela dagen för att vara med Madde.
Madde låg så vacker i sängen och rummet var fyllt med männsikor hela tiden..
Prästen Yvonne kom och vi samlades så många kring henne och hade en andakt för henne.
Alla grät under yvonnes fina tal och vi sjöng "Tryggare kan ingen vara" och mycket mer!
Vi fikade, åt, umgicks med så många männsikr och framför allt Madde vänner som satt med oss.
Allt var så naturligt och självklart och vackert.

Ikväll kom Peter Blixt från begravningsbyrån och hämtade henne och David och Jörgen hjälpte till.

Tiina och Maria var hos mig och det var ett svårt avsked men jag kände ändå trygghet i att veta
att färden med bilen blir fin.
Peter som äger byrån är så ödmjuk och fin så jag kan lita på honom till 100%.
Vi fick ett så underbart dygn med en lugn, vacker och fridfull Madde.

Hon har kämpat klart nu och hon finns hosalla oss i hela universum som kände henne
på olika sätt.

Jag kommer så smånigom att berätta var hon ska begravas om någon vill skicka blommor
eller kondoleanser på olika sätt.

Nu har vi sista resan kvar.
den kommer att vara svår, tung men även ljus precis som Madde vill ha den.

Älskar dig mest av allt i hela världen min underbara sångågel Madeleine.

All uneversums kärlek från din mor!
 Puss och kram !
Nu får du vila i frid min ängel!

Taget ur Madeleines mammas blogg. - http://levaidag.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0