Ikea och gammelfarmor


Vad gör jag?
Har shoppat massa på Ikea idag. Eller massa, det mesta. Sängbord, hyllor, sängöverkast, kuddar, lampa, målafärg mm. Det vart gräddvit och nougat trots allt. Pappa trodde det skulle bli bäst så jag löd hans råd även fast de flesta har brunt och vitt i sitt rum, skitsamma. Kul var det att handla lite också, trots att kalaset var dyrt så är jag ytterst glad och tacksam.
På vägen hem hälsade vi på min gammelfarmor. Hon ligger på sjukhuset i Jakobsberg. Det var kul att få träffa henne men tråkigt att se att hon faktiskt inte mår så bra. Svårt att hålla in tårarna, speciellt när man hör henne säga att hon bara vill dö ibland, att hon inte riktigt orkar. Usch vad hemskt. En dag kommer man själv vara i hennes situation, bara ligga där, tidsfördrivet. Jag vill inte att den dagen ska komma. Men det är så, man föds man dör. Så har det alltid vart och kommer alltid att vara. Nog om det.

Antagligen kommer före och efter bilder på rummet. Trots att jag inte har införskaffat allt jag ska ha, vill ha så fylls det väl på tids nog. Men vi hörs senare. Puss/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0