Life is life

Har nyss rivit lite ost och ska strax börja med köttärsen till taco grattängen jag pratade om i förra inlägget.
I morse vaknade jag av att jag fick ett sms. Sen när jag kollade på telefonen hade jag fått fem sms. Ett från, Alexander S, Alexander B, Pontus, Erika och pappa. Så det blev en jädra massa läsandes. Men det är alltid kul.
Åker hem till bålsta runt 16:00 idag tror jag. Då ska det bakas blåbärspaj med Erika!

Fick ett sms av Lisa för ett tag sen där det stod.
Hola guapa! Jaag sitter och lyssnar på beautiful och tänker på dig. Hoppas du mår bra <3
ihhh, sötis!

Langar receptet till taco grattängen ni borde prova!
Ingridienser:

En philadelphia ost
En creme fraiche eller gräddfil, kvittar
Köttfärsås (så mycket man vill ha)
"Köttfärsåskrydda"
Tomatpuré (ca 1,5 dl)
Lite lök
Riven ost
Taco chips

Gör så här:

Sätt ungen på 175 grader.
Blanda philadelphian och crame fraichen/gräddfilen och lägg i botten av en form. Stek på köttfärsåsen med kryddan och tillsätt sedan lök (Kan även steka löken innan, löken ska vara hackad i småbitar).
Lägg köttfärsåsen över philadelphian/creme fraicheblandningen och sedan tomatpurén. Strö över riven ost och lägg sedan in i ugnen tills osten är smält och nästan lite brun.

Nepp nu ropar mamma! Vi ses, Ciao/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0